Guide för bilder

Reklamation av redskap

För att kunna påbörja ett reklamationsärende krävs tydlig och högupplösta bilddokumentation som visar den felande delen. Bilddokumentationen ska redovisas samma dag (+- 1 dag) som reklamationsärendet startar och EJ skickas in i efterhand. Här är en guide på vilken bilddokumentation som krävs.

Bildguide

Bildguide Redskap
1 - Bild på hela maskinen

Ta bild på hela maskinen som visar vilken miljö den arbetar i.

Bildguide Redskap2
2 - Bild på hela redskapet

Ta en bild som visar redskapet i sin helhet.

Bildguide Redskap3
3 - Bild på det skadade området

Ta en bild på det område där den skadade delen finns.

Bildguide Redskap4
4 - Detaljerad bild på skadan

In-zoomad och detaljerad bild som tydligt visar skadan/läckage/spricka etc. Bild på MITO-logotype och eventuell skylt på redskapet.

Bildguide Redskap5
5 - Fota gjutkoden

Ta ett foto där man tydligt ser gjutkoden.