
Fakturor till och från Entrack
Leverantörsfakturor
Fakturor till Entrack AB (organisationsnummer 556741-9709) kan skickas på tre olika sätt; e-faktura, PDF-faktura eller pappersfaktura.
De elektroniska alternativen är att föredra då det är smidigare, säkrare och sparar på miljön.
Entrack AB
Momsreg.nr: SE556741970901
Korrekt fakturaadress ska alltid anges, oavsett fakturaformat.
Fakturor till Entrack måste dessutom innehålla något av följande referenser i prioriteringsordning:
- Inköpsordernummer (6 siffror) + område (tresiffrigt kostnadsställe)
- Område (tresiffrigt kostnadsställe) + för- och efternamn (om ordernummer ej finns) Om PO:nr saknas ska man istället uppge för- och efternamn under fältet ”er kontakt/beställare” alternativt i fältet ”ert ordernr”
Fakturor som saknar ovanstående information kommer returneras till avsändaren.
Kundfakturor
Vi erbjuder våra kunder e-faktura
E-faktura är ett säkrare och snabbare sätt att hantera fakturor på och värnar om miljön. Entrack erbjuder sina kunder e-faktura via InExchange som är ett företag som är specialiserade på e-fakturatjänster till slutkund. Via InExchange kommer vi även fortsättningsvis att kunna erbjuda faktura via email (pdf) eller brev, men eftersom e-faktura innebär en förenkling för våra kunder strävar vi efter att ansluta så många som möjligt till e-faktura.
Kontakta Entracks ekonomiavdelning om du som kund vill ha e-faktura:
[email protected]